PDA

View Full Version : Swedish Alliance

Nikkodemus
7th January 2007, 11:11 AM
Everyone knows that the swedes on KOC kick so much more ass then any other nationallity. Right? :badger_2:
So why not put together a swedish alliance?
So I`m typing in english why?
Well, atleast the non-swedes now know they`re not welcome :P

Vad tycks? Vore inte det en bra idè?
Svenskar borde väl ha lite fördel med den suveräna lina som vi sitter på. Vi klickar ju ifrån alla med råge, plus att vi slipper sitta med svensk-engelsk ordlexikon varje gång vi ska prata med medlemmar i samma kedja. Det flesta sitter vakna vid samma tider vilket leder till att mass-sabbning och liknande saker lättare kan annordnas. Lägg där till hur mycket lättare det kommer bli att hjälpa varandra och nya spelare.

Så om nån känner för att försöka dra ihop något så skriv antingen här eller kladda ihop ett PM och skicka det på KOC.

Användarnamn: Dittohead

Ha det gött. :ban-split :ban-cha: :blackmage: :fridaynit

Phoenix_Gold
7th January 2007, 11:24 AM
det har värit flera "scandinaviske" alliancer men det ender bestandig med at alliancen åpnes for hele verden..det er for lite aktive svensker som vill levne sin gamle alliance for å prøve seg på en svensk en :P

Nikkodemus
7th January 2007, 11:46 AM
Det jag tror blir svårast är att hitta medlemmar och sedan få ihop dom i en chain.
Så mycket svenskar och skandinaver man träffat på irc och så vidare så borde man lyckats få ihop i alla fall 30-40 aktiva spelare.

Men som sagt, att hitta dom blir nog svårast. Jag har spelat sedan 2002 och bara postat 4 gånger i detta forum. Lite svårt att veta vart man ska leta.
Man är nog väldigt aktiv om man postar på detta forum. :)

Phoenix_Gold
7th January 2007, 11:50 AM
jeg vet om flere norske,svenske og danske spillere men trur ikke du finn mange nok svensker til å kjøre en alliance..trur heller du skal satse på en skandinavisk.jeg kjente mange svensker som spilte koc for 2 år siden men de sluttet alle samtidig:outtahere

DoubleD_Kill
7th January 2007, 11:54 AM
;Haha, ni pratade medans jag höll på att skriva, sorry =/;

Det är nog lite svårt att ha en medelstor "klan" med bara svenskar i, det kommer aldrig bli riktigt lyckat (så som Phoenix_Gold sade), dock så är det självklart en stor fördel om det finns många svenskar i till exempel en kedja, då kan man prata delvis svenska och ha kul på sitt eget språk, men det kanske inte är så kul för icke-svenskarna då. Fast ändå vill jag välkomna dig (tillbaks) till min kedja Nikko, behöver du någonting alls så är det bara att säga till =)

För att lägga till lite till då, det skulle vara svårt att bilda en kedja med bara svenskar, fast en grupp med svenskar som kanske bara har ett forum och inte behöver vara i samma kedja som kan prata och lära av varann skulle absolut inte vara omöjligt.

~~~~~~~~~~~~~~

Short summary in English so you all non-swedes don't feel too offended :P :
Basicly I just spoke about a Swedish Clan, that it would be hard to keep it up as there isn't enough Swedes around to keep a nice big clan. (And many are leaders or big figures in other clans which they are loyal to and will not want to leave). But still, it's nice to have a clan where you speak your native language and it definently eases things =)

//Daniel aka DoubleD_Kill

Nikkodemus
7th January 2007, 11:54 AM
"trur heller du skal satse på en skandinavisk"

Det säger du bara för att du vill vara med :P

slaytanic
7th January 2007, 11:57 AM
nikko är ju på sätt och vis under dig daniel :yay:

DoubleD_Kill
7th January 2007, 12:03 PM
Det var det jag sa, välkomnade hit honom :D

Jag är bara inte så van att prata svenska i KoC, har inte hänt så ofta så jag tycker bara att det är lite underligt att prata svenska här.

Men man kan väl konstatera att vi är den största kedjan med svenskar i.

Trevligt att se din första post här på GuA med mitt namn i förresten :D

slaytanic
7th January 2007, 12:03 PM
behöver ju absolut inte vara en svensk eller skandinavisk klan. men dessto mer folk som kommer häromkring ifrån så dessto mer skoj blir det ju samt lättare komunikation samt lättare att förklara samt lära upp folk på saker. för många skulle nog det vara ett jävla plus att ha en svensk erfaren commander eller norsk/dansk.

slaytanic
7th January 2007, 12:05 PM
hee, sorry

DoubleD_Kill
7th January 2007, 12:10 PM
Jo, Naturligtvis är det lättare då, men sen beror det ju på hur det fungerar, det som jag skulle säga gör det kul att spela är själva communityn, fast det är svårt att basera en hel community på bara skandinavier, till slut så blir det som DES (Dutch Elite Soldiers), som till slut accepterarfolk från hela världen och knappt pratar holländska längre.

Fast om man menar privata konversationer så funkar det självklart mycket bättre =)

Drumnadrochit-
7th January 2007, 12:13 PM
I know 1 word Swedish; hore. Or is that Norwegian?

slaytanic
7th January 2007, 12:14 PM
lol

slaytanic
7th January 2007, 12:16 PM
cph var/är väll dansk ?

DoubleD_Kill
7th January 2007, 12:18 PM
Jepp han är dansk =)

Och jepp, han är fortfarande dansk hehe

Nikkodemus
7th January 2007, 12:20 PM
cph var/är väll dansk ?

Om han inte har emigrerat :P

EDIT: Vad sjukt snabbt ni svarar.

DoubleD_Kill
7th January 2007, 12:24 PM
Han emigrerade faktiskt till Danmark om man ska vara helt korrekt hehe, fast vet inte exakt om han är andra grads invandrare eller första hehe. Dock vet jag att han pratar både väldigt bra spanska och väldigt bra Danska :P (Har pratat båda språken med honom hehe).

slaytanic
7th January 2007, 12:25 PM
vem fan vill emigrera om man är dansk ?

slaytanic
7th January 2007, 12:30 PM
nikko, snickra om topicen på denna tråd om möjligt, skandinaviska vikingar typ ... men kan tänkas ta hjälp av andra. men vi håller det nordiska pratet...

Nikkodemus
7th January 2007, 12:40 PM
nikko, snickra om topicen på denna tråd om möjligt, skandinaviska vikingar typ ... men kan tänkas ta hjälp av andra. men vi håller det nordiska pratet...

Okey. Funka dåligt men iaf., Nordic Viking Alliance (NVA)

Sixix
7th January 2007, 01:58 PM
i dont really know what you are talking about, but i better close this thread as you might be trying to recruit people on GUA :p

if you want to create an alliance thread for a swedish alliance, please feel free to read the rules and submit a thread :)
http://www.giveupalready.com/forumdisplay.php?f=290